Вторник, Октябрь 16, 2018
  • USD 26.25 | 26.50
  • EUR 30.50 | 31.00
  • RUR 0.41 | 0.43

Канікули в дітей зміняться

Доки учні відпочивають, урядовці взялися оптимізувати майбутній навчальний процес.

Міністерство освіти оприлюднило оновлені програми для 5 — 9 класів, над якими робота тривала ще з лютого. Напрацьовані зміни вже затвердила колегія освітнього відомства. Низка формальностей — і вони набудуть чинності.

Експерти кажуть, тепер учителі матимуть можливість самостійно обирати черговість тем і розподіляти на них час, а також моделювати програму на свій розсуд. У вивченні основних предметів упроваджуватимуть наскрізні теми. “

Наприклад, — пояснює міністр освіти Лілія Гриневич, — наскрізною темою може бути “Підприємливість і фінансова грамотність”. Під час вивчення матеріалу з математики зміст завдань буде прив’язаний до цієї теми: дітям пропонуватимуть сформувати родинний бюджет із використанням математичних знань, які вони опановують, запланувати фінансові витрати на проїзд тощо”.

По-новому школи зможуть визначати і структуру навчального процесу. Як варіант запропоновано триместрову систему: шість періодів навчання, тобто триместрів, чергуються із шістьма періодами відпочинку.

“Головна мета перегляду навчальних програм — усунути дублювання між предметами, прибрати зайве, дати більше можливостей формувати програму на розсуд учителя, — каже експерт Аналітичного центру CEDOS Ірина Когут.

— Наші навчальні програми нині складаються з надміру речей, які треба просто вивчити і запам’ятати, на шкоду змістовій частині освіти. Це велика проблема для базової школи. Бо можна ще говорити про те, що у початковій школі треба тренувати фундаментальні навички. А у базовій школі діти вже повинні вчитися аналізувати інформацію, висловлювати свою думку й використовувати набуті знання”. Загалом оновлено програми зі 16 предметів. На етапі обговорення науковці, вчителі та представники громадськості внесли понад 10 з половиною тисяч пропозицій. Про які саме зміни йдеться?

“Візьмімо, для прикладу, українську літературу, — каже експерт з питань середньої освіти Людмила Дяченко. — Тут скасували заучування напам’ять загадок, прислів’їв і приказок у 5 класі, байки Леоніда Глібова “Щука” — у 6-му, віршів Олега Ольжича і Олени Теліги — у 7-му. А з програми для 9 класу вилучили вивчення повісті “Кайдашева сім’я” Івана Нечуя-Левицького. Водночас додали по одній годині на вивчення творів Тараса Шевченка, Григорія Квітки-Основ’яненка, Василя Симоненка, Богдана Лепкого та низки інших авторів”. Зміни зачепили й інші дисципліни. “Якщо говорити про історію, то у 7 — 9 класах мають синхронізувати вивчення історії України та всесвітньої історії, — зазначає пані Дяченко.

— У географії для 8 класу з теми “Географічний простір України” вилучили питання про геополітику як надто складне. Тим часом дещо ускладнили програму з інформатики. Ознайомлення з комп’ютерною графікою перенесли з 8-го на 6 клас. Текстові процесори вивчатимуть тепер у 8-му, а не 9 класі. Натомість учні 9 класів опановуватимуть основи баз даних і 3D-графіку. Зміни будуть і у програмі “Основ здоров’я”: додасться годин на вивчення правил безпечної поведінки в інтернеті, соцмережах та громадських місцях. А от фізкультура для школярів поповниться сімома новими модулями. Це регбі, корфбол, петанк, фехтування, військово-спортивні ігри, степ-аеробіка, чирлідинг.

— Як загалом розцінюєте підготовлені зміни?

І. Когут: — На жаль, у нашій школі далі ставку роблять на відтворювальні завдання. Якщо вивчити на один вірш менше чи прочитати на один однотипний твір менше і виконати за ним такі самі завдання, які поставлені за іншим твором, то учень, власне кажучи, нічого не втратить. Це добре.

З другого боку, всі інші завдання залишаються незмінними: решта віршів вивчатимуть, решта творів аналізуватимуть за однією виробленою схемою, решта формул запам’ятовуватимуть без розуміння змісту і контексту.

Отже, зміни виправдані, але недостатні. Нам варто чекати нових державних стандартів, які розроблятимуть у рамках “Нової навчальної школи” і, відповідно до них, нових навчальних програм”.

— Усе в житті повинно мати певну логіку, — додає Віктор Громовий, керівник Центру тестових технологій і моніторингу якості освіти, заслужений вчитель України. — Бо якщо не на той гудзик застібати сорочку, то самі розумієте: результат буде не той, який потрібен. А ми в освітній галузі почали застібати не на той гудзик. Ми не оновили стандартів. Вони не відповідають задекларованому компетентнісному підходу. Що маю на увазі? Якщо, приміром, говоримо про предмет історію, то важливо не сліпо запам’ятати й відтворити дати, а демонструвати історичне мислення.

У навчальних програмах істотних змін немає. І розвантаження насправді не бачу. Це, правду кажучи, косметичні зміни. Якісь недоречності усувають, але це не справжня реформа освіти”.

— Які зміни можуть бути у структурі шкільних канікул?

Л. Дяченко: — Тут маємо кілька варіантів. Перший — продовжити практику класичної організації канікулярного часу: навчальний рік поділено на чотири чверті з короткими осінніми, зимовими і весняними канікулами та тривалим відпочинком улітку. Другий варіант — розділити навчальний час на три триместри, а канікули зробити тривалішими. Третій — поділити рік на п’ять частин, між якими буде чотири канікулярні періоди по 6 — 7 днів кожен.

Попередній розклад шкільних канікул за триместрами має такий вигляд: п’ять тижнів занять чергуються з тижнем відпочинку. Скажімо, після 1 триместру осінні канікули з 2 по 8 жовтня, після 2 триместру — ще одні осінні канікули з 17 по 23 листопада. Далі — 3 триместр і зимові канікули з 27 грудня по 8 січня. Потім 4 триместр і ще одні канікули взимку — з 21 по 27 лютого. Після 5 триместру весняні канікули з 10 по 16 квітня. І після 6-го — літні канікули з 1 червня по 31 серпня.

Фахівці вважають, що така організація навчального процесу допомогла б правильно розподілити навантаження на школярів і вони б не перевтомлювалися.

І. Когут: — За законодавством, загальноосвітній заклад визначає структуру навчального року самостійно й погоджує її з органом управління освіти. Але всі рекомендовані Міносвіти та МОЗ пропорції мають бути дотримані: 34 — 35 днів школярі відпочивають , а решту часу навчаються.

«Анафема» для целой церкви. Главные выводы из заявления РПЦ о разрыве с Константинополем

После того, как на Синоде Русской православной церкви в Минске заявили о разрыве связей с Константинополем и появился полный текст обращения Синода РПЦ «Страна» определила четыре главных вывода о дальнейшем развитии событий.

Главные выводы из решения РПЦ:

Первое. Никто не прогнется, а значит противостояние будет усилено. Минским заявлением Московский патриархат отбрасывает возможности компромисса с Константинополем по Украине и демонстрирует непреклонную позицию. Аргументация такова: во-первых, нельзя отменить 300 лет истории росчерком пера. Во-вторых, нигде не написано, что дарование Москве церковной власти над Киевской митрополией в 1686 году можно «отозвать». Тем более, что эта митрополия за время пребывания в составе РПЦ разрослась примерно втрое. В третьих — не может одна церковь снимать анафему, наложенную другой. Причем в 90-х Варфоломей был совсем не против анафемы Филарету и поддерживал решение РПЦ. В решении Синода даже процитированы письма Вселенского патриарха, и если они будут предъявлены — то мы увидим серьезный имиджевый удар по позиции Варфоломея.

Второе. Разрыв евхаристического общения — это максимальная степень размолвки между церквями. Нельзя совместно молиться, служить — и даже мирянам, крещеным в РПЦ и ее митрополиях (в УПЦ МП и Белорусской церкви) нельзя теперь принимать участие в таинствах Константинопольского патриархата и церковных службах. По факту это «анафема» для целой церкви. Теперь есть резон ждать ответного хода Константинополя, который может принять симметричные меры. К ним он разумеется был готов — реакцию РПЦ на недавние решения Константинопольской церкви предугадать было не тяжело. И раз так — значит в Стамбуле сознательно шли на раскол между грандами православного мира.

Третье. Позиция РПЦ усложняет переход в гипотетическую Единую поместную церковь тех епископов, которые готовы сменить церковную прописку. Разумеется, такие архиереи будут. Однако шансы на то, что их будет много, падают: в материнской РПЦ недвусмысленно намекнули, что анафема Филарету никуда не делась — в глазах Москвы и значительной части верующих Украины он по-прежнему раскольник. А значит такая же анафема может быть наложена и на епископов, которые захотят пойти «в раскол». Даже если эту анафему поначалу не признает никто, кроме самой РПЦ — то все равно будет иметь место сомнительный церковный статус: полупризнанный, полуанафематствованный священник.

Четвертое. Впрочем, определяющим для колеблющихся клириков фактором будет позиция других православных церквей. В РПЦ уже призвали собрать все 15 патриархатов, чтобы обсудить сложившуюся ситуацию. Им все равно придется определяться — кем считать того же Филарета да и как относиться к расколу между двумя самыми авторитетными в мире православными церквями. Именно сейчас православный мир может начать делиться на два лагеря. И те украинские клирики, которые колеблются, будут выжидать момента и смотреть, как сложится конфигурация. Насколько широкой будет «международная коалиция» в поддержку ЕПЦ.

«Действовать немедленно»: Тимошенко рассказала, как будет возрождать Донбасс

Донбасс будет освобожден, а новая власть будет уделять достаточное внимание решению вопросов деоккупированных территорий.  Об этом лидер «Батькивщины» Юлия Тимошенко заявила во время пребывания в Станице Луганской в День защитника Украины, передает  EJ с ссылкой на «Апостроф»

Она пообщалась с представителем местной власти и с людьми, которые находились на КПВВ.

«После смены власти времени на составление планов не будет. Надо будет действовать немедленно», — подчеркнула она.

Во время общения с людьми политик узнала, что больше всего людей волнует процедура выплаты пенсий. Украинцы, которые живут в оккупированных районах, но должны ездить за деньгами на свободную от агрессора территорию, попросили Тимошенко посодействовать упрощению существующего механизма.Также люди выразили недовольство из-за проблем развития региона после деоккупации.

Политик заверила, что новая власть сразу откорректирует бюджет на 2019 год с учетом финансирования территорий, которые находятся на линии соприкосновения. Также, по словам Тимошенко, будут внедрены спецкоэффициенты при предоставлении субвенций для этих территорий на образование, здравоохранение и усиление соцзащиты людей, которые там живут.

Во время общения с людьми она заметила, что минские соглашения являются тупиковыми.

«Надо строить переговорный процесс на базе Будапештского соглашения. Именно политико-дипломатическим путем можно вернуть мир в Украине. Пришло время иначе разговаривать с миром», — подчеркнула она.



Встреча закончилась ничем: Венгрия продолжит блокировать Комиссию Украина-НАТО

Венгрия продолжит блокировать Комиссию Украина-НАТО на уровне министров из-за того, что Украина не достигла прогресса по закону об образовании и не внедрила рекомендации Венецианской комиссии.  Об этом заявил министр иностранных дел Венгрии Петер Сиярто во время встречи с министром иностранных дел Украины Павлом Климкиным, сообщает EJ с ссылкой на  DW.

Глава МИД Венгрии также выразил недовольство петицией по урегулированию статуса граждан Украины с двойным и более гражданством стран ЕС, а также внесением ряда граждан Венгрии, в том числе и самого Сиярто в базу сайта Миротворец.

Оба чиновника отметили, что пока конфликт между странами не решен, но есть существенный прогресс.