Вторник, Декабрь 11, 2018
  • USD 26.25 | 26.50
  • EUR 30.50 | 31.00
  • RUR 0.41 | 0.43

Трудові війни в Україні: працівники незадоволені зарплатами і бонусами, а роботодавці не розуміють, в чому справа

Очікування українських пошукачів та роботодавців один від одного кардинально відрізняються – про це свідчать дані соцдосліджень. Наприклад, своїми заробітками повністю задоволені лише 10%, тоді як кожна друга компанія вважає, що забезпечує кадри ринковими зарплатами. Опитування в червні провела платформа безкоштовних оголошень OLX серед 5 тисяч респондентів, які живуть в містах. «Сегодня» розібралася, чому уявлення персоналу і компаній про робочий процес так сильно різняться.

Копієчка до копієчки

Виявилося дві третини з найманих працівників вважають, що трудяться в недостойних умовах.

«Найактуальнішою проблемою для 70% українців виявилося невдоволення зарплатою. Майже стільки ж не задоволені тим, що їх робота недостатньо цікава і розвиваюча. Питання відпочинку виявилося не менш важливим: 2 з 3 осіб не мають оплачуваної відпустки та лікарняних. Водночас більше половини населення стурбовані тим, що не працевлаштовані офіційно і мають ненормований графік», – говорять автори дослідження.

У сухому залишку тільки 10% респондентів відповіли, що їх повністю влаштовує зарплата. Це й не дивно: адже 8% опитаних отримують щомісяця понад 16 тис. грн. А ось мінімалку до 4 тис. грн отримує ціла третина учасників опитування, ще третина заробляє щомісяця не більше 7 тис. грн. Більш-менш середньою зарплатою можуть похвалитися лише 20% українців.

Цікавий факт, але роботодавці думають по-іншому: половина опитаних вважає, що пропонують своїм співробітникам абсолютно конкурентну оплату праці, а 45% і зовсім думають, що платять вище середнього. І тільки 5% роботодавців визнають, що їх зарплати низькі.

«У нинішніх реаліях грошове питання стає основною причиною звільнення. Як і при виборі роботи – на рівень зарплати звертають максимальну увагу, а ось на умови дивляться рідше. Ця культура до нас ще повноцінно не дійшла», – говорить HR-експерт Анастасія Зозуля.

Бонуси і курси

Її слова підтверджують і результати опитування: лише 10% персоналу їздять на сплаченому компанією транспорті і ходять на курси підвищення кваліфікації за рахунок фірми. Щоправда, за версією роботодавців, вони надають такі бонуси в 20% випадків.

«Медичну страховку і харчування забезпечують менше 10% роботодавців. Стільки ж готові запропонувати співробітникам навчальні курси. Серед інших «плюшок» оплачуваний транспорт – 10%, знижки на путівки – 6% і надання житла – 4%. Найрідкіснішим бонусом став абонемент до спортзали», – говорять автори дослідження.

За словами експертів ринку праці, хороші бонуси дають переважно зарубіжні компанії.

«Транспорт, абоненти, путівки та інше – західна практика, яка наразі українським роботодавцям дуже далека. Плюс ці приємні наповнення покладаються в більшості випадків працівникам на топ-позиціях, – каже Зозуля. – Але навіть в українських реаліях ситуація вже починає змінюватися, адже наші роботодавці бачать, як цінні кадри спливають до конкурентів. Тому починають пропонувати все більше і більше бонусів».

Ще 74% компаній запевняють, що виплачують своїм працівникам премії. Щоправда, майже стільки ж, 76%, зізнаються, що роблять це просто, щоб утримати співробітників.