Понедельник, Декабрь 10, 2018
  • USD 26.25 | 26.50
  • EUR 30.50 | 31.00
  • RUR 0.41 | 0.43

Українським автомобілістам знову хочуть закрутити гайки: Кабмін підготував важливий законопроект

Кабінет міністрів підготував закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами», згідно з яким з 2022 року в нашу країну можуть повернутися обов’язкові регулярні техогляди транспортних засобів, скасовані ще в серпні 2011 року. Днями Міністерство інфраструктури виклало на своєму сайті законопроект з відповідними нормами, передає СЬОГОДНІ.

Проект передбачає, що техогляд буде проходити на акредитованих СТО (розташованих на відстані не більше 100 км одна від одної) спеціально підготовленими експертами з особистою печаткою. При виявленні недоліків, авто вирушає на їхнє усунення, після чого призначається повторний ТО.

Перевірка на придатність транспортних засобів до експлуатації передбачає перевірку конструкції та технічного стану:

  • системи гальмового і рульового керування,
  • зовнішніх світлових приладів,
  • пневматичних шин і коліс,
  • світлопропускної здатності скла,
  • газобалонного обладнання (за наявності),
  • ідентифікації транспортного засобу,
  • складових частин,
  • систем, зокрема встановленого обладнання,
  • інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, в обсязі, визначеному законодавством.

Автори документу пропонують перевірку особистих легкових автомобілів проводити раз на два роки.

Перевірка транспортних засобів на придатність до експлуатації, незалежно від дати проведення останньої перевірки, проводиться у випадку:

  • реєстрації/перереєстрації транспортного засобу;
  • зміни власника транспортного засобу;
  • зміни або модифікації систем або їхніх складових, що впливають на безпеку дорожнього руху або навколишнього природного середовища;
  • виїзду транспортного засобу за межі зони митного контролю України (тобто, за межі України).

Ввезені в Україну б/у транспортні засоби (в т.ч. «евробляхи») також підлягають перевірці на придатність до експлуатації. Ввезені в Україну нові авто повинні мати сертифікат відповідності діючим у нас правилам і нормативам, виданим виробником або його представником.

Раніше сайт «Сегодня» повідомляв, що у Верховній Раді готують українцям неприємний «сюрприз» і за автомобіль, якому більше п’яти років, доведеться щорічно сплачувати податок.

У поправках до законопроекту №8487 є пропозиція оподатковувати усе старі автомобілі в Україні. Якщо законопроект ухвалять з такою поправкою, то українським автовласникам доведеться розщедритися.

Зараз власники старих легкових і вантажних автомобілів, автобусів не зобов’язані платити транспортний податок (ТП). Виключенням є власники преміальних машин віком до п’яти років за ціною понад 1,3 млн. грн.

Розмір ТП планують вираховувати наступним чином: (базова ставка) х (коефіцієнт мотора) х (коефіцієнт віку) х (коефіцієнт еко).

Мінімальний щорічний платіж за компактний шестирічний автомобіль з бензиновим двигуном об’ємом 1000 куб. см – 300 грн, 16-річного віку з бензиновим двигуном 1800 куб. см – 7920 грн, а з аналогічним дизелем – 11 880 грн.